Chauffeur worden

Wie heeft toegang tot de races op het Taxis Verts-platform?
Alle coureurs die zijn aangesloten bij een lid van TaxisVerts die voldoen aan de criteria van de race (bijvoorbeeld: PMR, Van, enz.).
Hoe werken de wachtrijen op luchthavens?
Wanneer een chauffeur op de luchthaven de verkeerde rit maakt, komt hij automatisch in een virtuele zijrij te staan met alle chauffeurs die een verkeerde rit hebben gemaakt. Deze wachtrij heeft voorrang op de "basiswachtrij".
Bovendien zal de bestuurder die in de basislijn aanwezig is, zijn positie niet zien "afnemen" als een bestuurder in de verkeerde richting terugkeert naar de wachtrij. Omgekeerd ziet de chauffeur tijdens de verkeerde rit dat hij in een zijlijn zit waarin hij meestal de eerste is, tenzij er andere chauffeurs wachten na een verkeerde rit.
Waarom zijn sommige adressen niet compleet wanneer de aankoop is ontvangen?
Bij het boeken via de applicatie kan de klant een GPS-coördinaat kiezen, die niet noodzakelijk is gecodeerd in de Google Maps-database. Dit heeft geen gevolgen voor de bestuurder als hij zijn navigatietoepassing activeert via de Green Taxis-applicatie.


Wat is het doel van dit platform?
Het doel is om te zorgen voor gelijkheid tussen chauffeurs in dezelfde categorie en om de klant die een rit vooraf heeft besteld via een Business-, Vans- en PMR-service zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Aangezien het aantal coureurs en voertuigen dat is aangepast aan deze specifieke races vrij beperkt is, is het mogelijk dat er geen voertuig beschikbaar is op het moment dat het systeem de rit moet toewijzen. Dit garandeert geen stiptheid en het kan zijn dat een dispatcher handmatig moet ingrijpen, wat we niet aanbevelen.
Hoeveel ritten kan een chauffeur vooraf boeken op het prebook-platform?
Maximaal 3 races per dag gedurende de volgende 3 dagen.
Waarom krijgen chauffeurs ritten zonder bestemmingsadres?
Standaard en ongeacht de boekingsmethode (telefoon, app, webportaal, IVR en Butler), nodigen we de klant uit om het bestemmingsadres op te geven om hem de prijs van zijn reis te laten weten. Sommige klanten willen het bestemmingsadres van een rit niet geven en geven dit liever alleen aan de chauffeur door. In dat geval is het aan de chauffeur om de bestemming van de rit in de app in te voeren en de basisprijs van de reis te geven zodra de rit begint.
Hoe werkt de toekenning van races via het Sherlock-systeem?
In principe wordt rekening gehouden met de volgende parameters: de geschatte afstand/afstand tot de pick-up volgens Google.
Te laat: de vertraging die de chauffeur zal hebben op het tijdstip dat aan de klant is aangekondigd
Lege tijd: de bonus die wordt toegekend aan de chauffeur die het langst zonder rit is gebleven
Drop: Er wordt een boete toegekend voor coureurs die meedoen aan de race en die binnen 5 minuten een storting doen (omdat we niet weten hoeveel tijd er nog over is bij het inleverpunt)
Rank: Bonus of boete die aan de chauffeur wordt toegekend als hij achter elkaar zit (virtuele lijn), bijvoorbeeld als een chauffeur zich op de virtuele rijstrook van de luchthaven bevindt, wordt een boete opgelegd als het systeem hem in aanmerking neemt voor een rit buiten het luchthavengebied, omdat hij al de voorkeur geniet voor het ophalen van de luchthaven.
Gezien de operationele beperkingen die specifiek zijn voor bepaalde diensten (bijv. PMR-reizen, zakenreizen, busjes), wordt een pre-boekingsplatform opgezet. Het aantal beschikbare reizen op het voorboekingsplatform is marginaal vergeleken met het totaal aantal beschikbare reizen bij TaxisVerts (PMR: ongeveer 1,5%, zakelijk ongeveer 1%, van ongeveer 0,5%).
Strikt uitzonderlijk kunnen handmatige toewijzingen worden gedaan om aan specifieke operationele beperkingen te voldoen.
Is Taxis Verts van plan om over te schakelen naar een systeem van commissievergoeding in plaats van een vergoeding?
De strategische keuze van het management van TaxisVerts is om de maandelijkse vergoeding (abonnement) te bestendigen om de partnerschapsrelatie met zijn leden te versterken.
Is de dresscode altijd hetzelfde?
Tijdens onze verschillende bijeenkomsten hebben we kennis genomen van uw opmerkingen en suggesties. De nieuwe verordening is vereenvoudigd, maar zal strikt en rigoureus worden toegepast.
Zullen de administratieve en boekhoudkundige documenten die door Taxis Verts worden gegenereerd, evolueren met het nieuwe systeem?
TaxisVerts hanteert dezelfde procedure voor het opstellen van de formulieren namens de leden (facturatie, korting, enz.).
Ik heb het benodigde voertuig en ik wil graag toegang hebben tot zakelijke cursussen, wat moet ik doen?
TaxisVerts zal een reeks zakelijke trainingen lanceren om het aantal chauffeurs dat toegang heeft tot de Business-service te vergroten! Dit is goed voor de chauffeur en goed voor de klant! Als u geïnteresseerd bent, neem dan contact op met uw technische dienst om u in te schrijven voor de volgende trainingen.
Blijft de betaling van ritten via facturering en taxicheques maandelijks?
Ja, bezorgd over het werkkapitaal van haar partners heeft het management van TaxisVerts gekozen voor maandelijkse betalingen.
Waarom ontvang ik via de app meldingen over het verstrijken van de technische inspectie en verzekering van mijn voertuig?
Je krijgt automatische meldingen omdat je voertuiginformatie niet up-to-date is. Om dit te doen, nodigen we u uit om ons een kopie/foto van uw voertuigdocument per e-mail te sturen naar bt@taxis.be om door te gaan met de update.
Kan ik de toegang tot dit voorboekingsplatform verliezen?
Ja. In het geval van een verandering van voertuig dat niet is aangepast aan de subcategorieën of in geval van een overtreding. De lijst van strafbare feiten wordt binnenkort bekendgemaakt.
Is een voertuig uit de categorie Business voldoende om toegang te krijgen tot het pre-boekingsplatform voor zakenreizen?
Nee! Ondernemen is ook en vooral een houding, een outfit, een respect voor de auto en de passagier.
Waarom is de prijs van boodschappen niet hetzelfde als die van de taxameter? Is het legaal?
Artikel 8 van het decreet van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering (betreffende de subcategorieën taxidiensten en de contingenten en tarieven die daarop van toepassing zijn) bepaalt dat:
"1e- Voor stationstaxiservices die op reservatie worden verleend en voor straattaxiservices, met uitzondering van luxe diensten als bedoeld in artikel 9, zijn de minimumtarieven als volgt:
Ten eerste: de gebruikersondersteuning is vastgesteld op 1,50 euro;
2e: De prijs per minuut is vastgesteld op 40 cent per gestarte minuut;
3e: De prijs per kilometer is vastgesteld op 1,50 euro per kilometer
4e: De minimumprijs van de race is vastgesteld op 8 euro;
-
De maximumtarieven zijn beperkt tot 200% van de tarieven waarnaar wordt verwezen in de eerste, 1e, 2e, 3e".
Platformen zoals TaxisVerts zijn dus niet gebonden aan de taximeter, maar moeten zelf prijzen bepalen in de corridor die door het regeringsbesluit is bepaald. Chauffeurs zijn daarom verplicht om de prijs te respecteren die op de aanvraag is vermeld.
Is Taxis Verts van plan de leden een rapport te sturen over de ritten die de chauffeurs hebben gemaakt?
Leden ontvangen automatisch wekelijkse rapporten en één maandelijks rapport per auto met de details van elke race. Deze laatste is in ontwikkeling en wordt binnenkort naar u verzonden.
Wat is het pre-booking platform?
Het voorboekingsplatform is een link naar de rijderstoepassing die coureurs, die momenteel een Business-, Vans- en PMR-service aanbieden, de mogelijkheid biedt om bepaalde races vooraf te boeken voor de komende uren en dagen.
Gezien het beperkte aantal voertuigen dat beschikbaar is voor deze diensten, geven we er de voorkeur aan om dankzij dit platform te zorgen voor gelijkheid tussen chauffeurs in dezelfde categorie in plaats van ritten handmatig toe te wijzen.
Momenteel vertegenwoordigen de races die beschikbaar zijn op het prebook-platform ongeveer 3% van alle races die op Sherlock zijn gecodeerd.
Zijn er uitzonderingen onder chauffeurs van Vans en Business waardoor sommige chauffeurs geen toegang hebben tot het pre-booking platform?
Ja! Chauffeurs (Business, Vans of PMR) die bij een stal horen en die niet altijd met hetzelfde voertuig rijden, hebben geen toegang om te voorkomen dat dezelfde coureurs vooraf races boeken die ze niet kunnen uitvoeren (bijvoorbeeld een Van in Sedan-race). Als u deel uitmaakt van een team en uitsluitend met een Vans PMR- of Business-voertuig rijdt, nodigen wij u uit contact op te nemen met de Technische Dienst.
Kan de prijs die via een klantenaccount (bijvoorbeeld professioneel) wordt betaald, afwijken van de prijzen die door de chauffeur worden betaald?
De prijs van de ritten wordt door TaxisVerts vastgesteld in overeenstemming met de Taxiverordening. Het lid gaat ermee akkoord deze prijs te accepteren wanneer hij een race accepteert.
TaxisVerts neemt geen commissie over de prijs van de aldus bepaalde reis. De vergoeding die door het lid van TaxisVerts wordt betaald, is de vergoeding.
Het lid wordt er echter van op de hoogte gebracht dat TaxisVerts naast de prijs van de reis ook rekening kan houden met de klant, als vergoeding voor aanvullende diensten, de bemiddeling die TaxisVerts hem geeft (prioriteiten op races, organisatie van evenementen, prioriteitsnummers, prioriteitsnummers, sms-meldingen, sms-meldingen, sms-meldingen, sms-meldingen, sms-meldingen, sms-meldingen, sms-meldingen, personalisatie van professionele accounts, toegang tot uitgestelde betaalmiddelen, toegang tot uitgestelde betaalmiddelen, toegang naar uitgestelde betaalmiddelen, CO2-rapporten over het gebruik van het bedrijf , enz.), worden beheerskosten en administratiekosten toegevoegd aan de prijs van de race.
Deze kosten worden uitsluitend door de klant betaald en verlagen niet de prijs van de race die aan het lid verschuldigd is. Wanneer de gebruiker (de passagier) kiest voor betaling in het voertuig, wordt de prijs van de reis bovendien rechtstreeks door het lid geïnd. In deze gevallen worden de hierboven genoemde beheerskosten door het lid gedragen!
Hebt u een voertuig van minimaal niveau nodig om een zakelijke service aan te bieden?
Ja! Om een zakelijke service aan te bieden, moet u over het juiste voertuig beschikken en kwaliteitsservice bieden.
Wie heeft recht op toegang tot dit prebookplatform?
Chauffeurs met een voertuig dat momenteel de diensten "Business", "Vans" en "PMR" aanbiedt. Als u als chauffeur toegang wilt krijgen tot deze categorieën en als u over het juiste voertuig beschikt, nodigen wij u uit contact op te nemen met de Technische Dienst.